تفاوت چیلر و مینی چیلر
اکتبر 30, 2022
نکاتی در خصوص نصب دستگاههای VRF(قسمت دوم)
نوامبر 13, 2022
تفاوت چیلر و مینی چیلر
اکتبر 30, 2022
نکاتی در خصوص نصب دستگاههای VRF(قسمت دوم)
نوامبر 13, 2022

نکاتی در خصوص نصب دستگاههای VRF

 

نکاتی در خصوص نصب دستگاههای VRF(قسمت اول)

نکاتی در خصوص نصب دستگاههای VRF و لوله کشی VRF

نقشه های طرح لوله کشی تولید کنندگان VRF

به کمک نرم افزار تولید کنندگان VRF می توان، طراحی لوله کشی VRF را با هدف طراحی ابعاد لوله ها و تامین شرایط و ظرفیت های تعیین شده مهندسی کرد. ابعاد لوله ها تحت تاثیر ظرفیت، طول لوله و تعداد اتصالات قرار می گیرند. اگر یکی از این عوامل تغییر کند، مهندس طراح باید پارامترهای جدیدی را وارد نرم افزار طراحی لوله کشی کند تا الزامات جدید را محاسبه کند. این تغییرات می توانند ابعاد لوله های موردنیاز و بار مبرد را تحت تاثیر قرار دهند.

چه زمانی به محاسبه مجدد نیاز است؟

در هنگام اجرای پروژه های ،VRF پیمانکار نصب به احتمال قوی از روی یک نقشه اشکوب از پیش طراحی شده، که اندازه اجزا در آن مشخص نشده است، عمل می کند. در این حالت، از شماتیک های لوله کشی که از نرم افزار تولید کنندگان VRF به دست می آید. برای محاسبه اندازه صحیح لوله ها استفاده می شود. شماتیک لوله کشی تولید کنندگان VRF بر مبنای ظرفیت، طول لوله کشی طرح و تعداد اتصالات تولید می شود.

اگر طرح یا شماتیک لوله کشی VRF موجود نشان دهنده وجود یک واحد داخلی یک تنی باشد ، براساس طول لوله (معادل ۶ متر از نقطه سوئیچ انشعاب) به یک لوله مایع ۱٫۴ اینچی ( ۶.۳۵ میلی متری) و یک لوله گاز ۱٫۲ اینچی (۱۲٫۷ میلی متری) و همچنین دو زانویی نیاز داشته باشد .

به دلیل شرایط میدانی طول لوله در واقع ۱۲٫۱۹ متر (با ۶ زانویی) باشد، آنگاه باید این اطلاعات را در اختیار مهندس طراح قرارداد تا برای محاسبه مجدد ابعاد لوله موردنیاز این اطلاعات را وارد نرم افزار تولید کنندگان VRF کند. شاید هیچ نیازی به افزایش ابعاد لوله نباشد اما در صورتی که این کار ضروری باشد ولی انجام نشود، ظرفیت واحد داخلی کاهش خواهد یافت.

پرسنل مسئول نصب لوله کشی باید طبق شماتیک لوله کشی تولید کنندگانVRF  عمل کنند . افزایش طول لوله نه تنها بر اندازه لوله اثرگذار است بلکه بر میزان بار ماده سردکننده موردنیاز نیز تاثیر می گذارد. مقدار ماده سردکننده در سیستم VRFبرای عملکرد موفق این سیستم اهمیت کلیدی دارد. بنابراین، تغییر طول لوله ها بسیار حائز اهمیت است. طول واقعی لوله تنها راه تعیین دقیق میزان بارمبرد است.

البته اگر اعمال تغییرات قطعی است باید این تغییرات را قبل از نصب لوله ها انجام دهید.

برای آشنایی با دستگاه های vrf اینجا کلیک کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *