کاربرد مینی چیلر چیست ؟
اکتبر 27, 2022
نکاتی در خصوص نصب دستگاههای VRF
نوامبر 1, 2022
کاربرد مینی چیلر چیست ؟
اکتبر 27, 2022
نکاتی در خصوص نصب دستگاههای VRF
نوامبر 1, 2022

تفاوت چیلر و مینی چیلر

تفاوت چیلر و مینی چیلر

تفاوت چیلر و مینی چیلر،یکی از سؤالات رایج مشتریان و کارفرمایان در زمان خرید دستگاه این است که چه تفاوتی بین چیلر و مینی چیلر وجود دارد؟ در واقع تفاوت خاصی به لحاظ ساختار دستگاه وجود ندارد .فقط مینی چیلرها با ظرفیت برودتی پایین تر (تا کمتر از ۱۰ تن تبرید) تعریف می شوند. می توان گفت تفاوت اصلی آنجاست که در صورت استفاده از چیلر کوچک در یک پروژه مسکونی، هر واحد به یک دستگاه جداگانه مجهز بوده که به یونیت های داخلی یا همان فن کویل ها متصل می شود.

مینی چیلرهای مدولار

استفاده از مینی چیلرها برای ساختمان های بزرگ با واحدهای متعدد، به لحاظ هزینه خرید و فضای لازم برای جانمایی دستگاه ها، انتخاب چندان مناسبی نخواهد بود. از طرفی هرچند بکارگیری چیلر مرکزی بسیار مقرون به صرفه تر بوده و فضای به مراتب کمتری را اشغال می کند. اما در هر صورت یک سیستم مرکزی است و خرابی چنین سیستمی به منزله محروم شدن کل ساختمان از آب سرد خواهد بود. لذا، امروزه در بسیاری از پروژه های بزرگ تهویه مطبوع، ازبه عنوان جایگزین چیلر مرکزی استفاده می شود. یعنی استفاده همزمان از چند چیلر کوچک با ظرفیت های نسبتاً زیاد و معمولاً یکسان که با یکدیگر مدولار می شوند.

 

مینی چیلر

مینی چیلرهای مدولار

 

به عنوان مثال، در یک ساختمان مسکونی ۳۰ واحدی (هریک ۲۰۰ مترمربع) می توان به جای استفاده از ۳۰ دستگاه مینی چیلر ۵ تن تبریدی و یا به جای استفاده از یک دستگاه چیلر مرکزی با ظرفیت ۱۵۰ تن تبرید، ۱۰ دستگاه مینی چیلر مدولار به ظرفیت هریک ۱۵ تن تبرید را جایگزین نمود. این چنین در مقایسه با ۳۰ دستگاه چیلر کوچک مستقل، هزینه خرید و فضای لازم برای بهره برداری کاهش یافته است. در مقایسه با چیلر مرکزی، امنیت بهره برداری از سیستم افزایش می یابد.

برای آشنایی با انواع چیلرها اینجا کلیک کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *