نحوه کار چیلر تراکمی هوا خنک
آوریل 2, 2019
همه چیز درباره چیلر و مینی چیلر هوا خنک
ژوئن 20, 2019
نحوه کار چیلر تراکمی هوا خنک
آوریل 2, 2019
همه چیز درباره چیلر و مینی چیلر هوا خنک
ژوئن 20, 2019

سیستم‌های تهویه مطبوع در خانه هوشمند

سیستم‌های تهویه مطبوع یا HVAC به سیستم‌های مختلفی معمولاً گفته می‌شود که هوای بیرون و داخل را جابجا می‌کند و در کنار آن، کار سرمایش و گرمایش ساختمان‌های مسکونی و تجاری را انجام می‌دهد. سیستم‌های تهویه مطبوع (HVAC) هوا را در زمستان گرم و در شرایط مطلوب و در تابستان هوا را سرد و تازه نگه می‌دارد. این سیستم‌ها همچنین هوای داخل اتاق را فیلتر می‌کند و تازه نگه می‌‌دارد تا شما را سالم و سطح رطوبت هوا را در سطح آسایش مطلوب نگه دارد.

هدف سیستم‌های تهویه مطبوع (HVAC) فقط سرمایش و گرمایش نیست بلکه بهبود کیفیت هوای داخل و ایجاد آسایش ساکنین نیز از اهداف این سیستم‌ها است. نحوه کار به این صورت است که هوای تازه از بیرون به داخل داده می‌شود (تهویه)، سپس از فیلترهایی گذشته و هوای تمیز گرم یا سرد می‌شود و رطوبت اضافی به دست می‌آورد. به این ترتیب تهویه مطبوع صورت می‌گیرد.


سیستم‌های تهویه مطبوع هوشمند

سیستم‌های تهویه مطبوع هوشمند این قابلیت را دارند که با استفاده از حسگرهای مختلف نصب شده در محل‌های متفاوت، ابتدا بازخورد مناسبی از محیط داشته باشند، سپس بر اساس اطلاعات به دست آمده و محدوده‌های تعیین شده شروع به کنترل دما، رطوبت هوای داخل اتاق کنند. به این ترتیب که با تعیین محدوده دما و رطوبت داخل اتاق سیستم به صورت خودکار و هوشمند هوای داخل اتاق را در شرایط آسایش نگه می‌دارد. امکان دریافت اطلاعات به صورت آنلاین و خودکار از سایت هواشناسی را نیز توسط ماژول‌‌های هوشمند سازی سیستم‌های تهویه مطبوع فراهم شده است.

با استفاده از سناریوهای از پیش تعیین شده خانه هوشمند با سیستم‌های تهویه مطبوع (HVAC) می‌توان قبل از ورود به منزل یا محل کار هوای داخل را به شرایط مطلوب رساند یا پس از خروج از محل سیستم‌های سرمایش و گرمایش به صورت خودکار و هوشمند خاموش شده یا در حداقل مقدار کار خواهند کرد تا مصرف انرژی نیز به این طریق کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *